#KIA

ÇOK YAKIŞIKLISIN BE SPORTAGE!

RAHŞAN GÜLŞAN | 23 Mart 2016 #KIA

Kia Sportage ile mesut bir hafta geçirdik. Sanırım desti izdivacına talibim :)

Yeni KIA Sportage

Otomobil tutkumda en önemli etkenlerden biri yol sevmem sanırım.

Hani Yılmaz Erdoğan bir şiirinde “Yol bir yere gitmez, o bir durma biçimidir” dese de yollar benim vazgeçilmezimdir.
Otomobille gidilebilecek her seyahate can atarım.

Yol ve otomobil ikilisine bir de müziği eklediğinizde değmeyin keyfime.

Kia’dan arayıp bu ay yeni Sportage ile randevunuz var dediklerinde hayli sevindim. Çünkü bir süredir fotoğraflarını uzaktan kestiğim bu keyifli SUV’yi kullanmayı çok istiyordum.

Yeni KIA Sportage, kaplan burnu ızgara, ve ön farlar

Sportage birçok insan için şehirli arazi aracı sahibi olmayı kolaylaştıran otomobildir.

Elimizde değil seviyoruz arazi araçlarını. Konforları, verdikleri güvenlik duygusu ve tabii ki kimseyi kandırmaya gerek yok prestij duygusu ile önemliler otomobil dünyasında.

Sportage otoparkıma teslim edildiğinde en son bahsettiğim kavramın yani prestij meselesinin nasıl da üst düzeye çıktığına tanık oldum.

Otomobil, fotoğraflardaki halinden çok daha maskülen ve Avrupalı görünüyor.

Yeni KIA Sportage'ın jantları ve yandan görünümü

Tamamen değişen ön far grubu ve yeni kaplan burun ızgara gerçekten sınıfının en seksi otomobillerinden biri yapmış Sportage’ı.

Özellikle dörder LED’den oluşan sis farlarını çok beğendim. Aktif LED far sistemi de artık bu tarz otomobillerin olmazsa olmaz ve sürüş güvenliğine de katkıda bulunan özelliklerinden ve kullandığım GT Line serisi Sportage’a çok yakışmıştı.

Arka bölüm, otomobile kompakt ama rafine hatlar veren bir çizgiye kavuşmuş. Arka far grubu en az ön kadar çekici.

GT Line’a özel çift çıkışlı alüminyum egzoz kiti performanslı otomobil severlerin hoşuna gidecek bir görsellik sunuyor. Ki ben onlardan olduğum için hoşuma gitti doğrusu. Tabii buna 19 inç jantların karizmasını da eklemeyi unutmayın!

Kapı kollarına yerleştirilen mini LED'ler hem fonksiyonel hem de şık. Anahtarsız giriş sistemi ise bence artık otomobillerin olmazsa olmazlarından.

Yeni KIA Sportage'ın bir sporcunun kas yapısından esinlenilen dış yapısı

Otomobilin dinamik dış tasarım çizgisi ile de ilginç bir bilgi var. KIA tasarımcıları bu tasarımı yaparken harekete geçmeye hazırlanan bir sporcunun kas yapısından esinlenmişler.

Yolcu kabininde önemli değişiklikler var.

Ön konsol çok kaliteli bir malzeme ile değiştirilmiş ve otomobile lüks bir hava vermiş. İç mekan için iki farklı renk seçeneği sunuluyor olması olumlu bir özellik. Kullandığım versiyona özel D şeklindeki deri kaplı direksiyon gerçekten hem çok şık hem de sürüş anında gerekli konforu sağlıyor.

Yeni Sportage’ın hem dingil açıklığında hem de boyunda olumlu geliştirmeler yapılmış. Bu da iç mekanda, özellikle arka koltuk diz mesafesine olumlu yansımış.

Ama kendi adıma iç mekanda en sevdiğim özelliklerden biri tabii ki 7 inç büyüklüğündeki ekran oldu. Keşke Soul ve Cee’d de bu ekrana sahip olsa diye düşünmeden edemedim.

Eğlence sisteminde neredeyse yok yok. Navigasyondan Bluetooth telefona modern tıbbın tüm nimetlerinden faydalanmak mümkün :)

Ses sistemi gayet iyi.

Yeni KIA Sportage ön farlar

Sanırım biraz yaşımı ortaya çıkaracağım ama ben çok düğmeli otomobil seviyorum.

Tüm fonksiyonların orta konsoldaki bilgi ekranına doluştuğu sistemlerde yola olan konsantrasyonun azaldığını hissediyorum. Sportage’da orta konsolda düğme zenginliği var.

Isıtmalı direksiyondan, serinletmeli koltuklara her şeyin düğmesi var.

Serinletmeli koltuk derken koltuklar isterse ısıtılıyor isterse serinletilebiliyor.

İki fonksiyonu da denedim ama özellikle serinletme yazın çok işimize yarayacak bir özellik. Yeni Sportage’da arka koltukla oturanlar da unutulmamış. Arka koltuklar da hem arkaya doğru yatabiliyor hem de ısıtma sistemine sahipler.

Yeni KIA Sportage ve Rahşan Gülşan

Güvenlik konusu da atlanmamış. Şerit Takibi Destek Sistemi yani otomobil sinyalsiz konum dışına çıkınca otomatik düzeltme yapan sistem, Şeritten Ayrılma Uyarısı, Otonom Acil Frenleme yani olası bir araç veya yaya ile çarpışma öncesinde bunu algılayıp fren yapan radarlı sistem gibi özellikler güvenlik konusunda insana huzur verse de tabii ki direksiyonun hala bizde olduğunu unutmamak da gerek.

Ama tabi asıl keyif GT Line’da 177 PS güç üreten 1.6 litre hacmindeki benzinli T-GDI motor. 265 nm tork üreten motor, otomobilin diferansiyel kilidi ile arazide de göz dolduruyor.

Ama tabii otomobil hakkında onca şey yazıyoruz, kafa karıştırıcı birçok özellik anlatıyoruz.

En önemlisi sizin fikriniz. Yerinizde olsam bu otomobil bir test ederdim. Eğer bu sınıfta araç bakıyorsanız yenilenen Sportage bu sınıfın önemli otomobillerinden biri olmuş bence… 

YAZAR HAKKINDA

RAHŞAN GÜLŞAN