#KIA

OTOMOBİLİN EN SEKSİ HALİ: KONSEPTLER!

RAHŞAN GÜLŞAN | 14 Nisan 2016 #KIA

KIA'nın gelecek vizyonunu gözler önüne seren tasarımlar

KIA GT

Yolu otomobil aşkından geçmiş ve benim yaşlarımda olan herkesin birer sakız kağıdı aşkı vardır.

Eskiden sakızlardan otomobil fotoğrafları çıkardı. Ve ben bu fotoğraflara bakmaya, hayal garajları kurmaya doyamazdım. Spor otomobil kavramı ile öyle tanıştım. Çünkü yaşadığım yerde yani Mersin’de gurbetçi zamanları dışında çok da özel otomobiller göremezdik.

Sonra yıllar geçip bir otomobil gazetecisi olup da kendimi uluslararası otomobil fuarlarında bulunca belki hayatı değil ama otomobilleri daha iyi anlamaya başladım.

Ama o sakızlardan çıkan otomobil fotoğraflarının yarattığı etki hiç azalmadı üzerimde.

Konsept otomobilleri bu yüzden hep çok sevdim.

Tıpkı sakız kağıtları koleksiyonum gibi asla benim olamayacaklardı ama izlemesi muhteşemdi.

Konsept otomobiller birçok açıdan önemli. Öncelikle bir firmanın tasarım anlamındaki gelecek birkaç yıllık vizyonunu bize anlattıkları için.

Otomobilin geleceğini gösterirler bize ve tatlı tatlı hayal kurdururlar.

İşte size KIA’nın geçmişinden birkaç konsept otomobil.

İyi hayal kurmalar…

KIA'nın yüksek performanslı sport sedan konsepti KIA GT

KIA GT: Şef tasarımcı Peter Schreyer “Bu otomobile hangi açıdan bakarsanız bakın bu otomobilin her yerinden enerji fışkırıyor” diyor tasarımı için. GT, KIA’nın arkadan itişli otomobil konsepti. Bende salona koyup saatlerce izleme isteği uyandırıyor. Henüz motoru ya da şanzımanı hakkında net bilgi tabii ki yok. Ama bu çizgiler KIA’nın geleceğini gösteriyor bize. Otomobilin önünde, günlük otomobillerimizde gördüğümüz kaplan burnu ızgara safkan bir KIA olduğunu anlatıyor. Ama “Suicidal” denilen yani birbirine doğru açılan kapılar ve gerçekten her yerinden enerji fışkıran tasarım, otomobilleri neden sevdiğimizi bir kez daha hatırlatıyor. Eğer KIA tasarımda bu yolu tutacaksa çok isabetli bir karar vermiş olur. Çünkü bu kayıtsız kalınamayacak kadar kuvvetli bir çizgi.

 

KIA'nın fütüristik konsept aracı GT4 Stinger

GT4 Stinger: 2014 yılında Kuzey Amerika Otomobil Fuarı’nda boy gösteren bu tek kapılı müthiş otomobil gerçekten de o günlerde otomobilseverler tarafından çok konuşulmuştu. 2+2 oturma konfigürasyonuna sahip olan iki kapılı otomobil, 315 beygirlik motoru ve manuel şanzımanıyla göz kamaştırmıştı. KIA’nın Irvine California tasarım stüdyosunda tasarlanan otomobil arkadan itişli ve 2.0 litre turbo beslemeli bir motorla hayat buluyor. Sade hatlarına karşın spor bir otomobilden beklenen tüm enerjiyi yansıtmayı başarıyor. Ağırlık dağılımı önde yüzde 52, arkada yüzde 48 olan otomobil şimdilerde muhtemelen KIA müzesinde gururla saklanıyor. Kaplan ızgarayı burada da görmek yine çok keyifli.

 

KIA'nın konsept SUV aracı Cross GT

Cross GT: Bu konseptin önemi bize firmanın gelecekle ilgili hem tasarım hem de motor şeçimleri konusunda ciddi fikir vermesi. Üst sınıf lüks bir hibrit olan Cross GT, 3.8 litre hacminde V6 motora sahip. Ve tam 400 beygir gücünde. Sadece elektrikli olarak kullanmak isterseniz 36 km menzil sunuyor. Kia’nın paralel çalışan hibrit motorlar prensibi ile çalışan otomobil sanki bugün alıp sokağa çıkabileceğiniz rafinelikte bir tasarıma sahip. Kendi adıma en beğendiğim noktalardan biri tavandaki bal peteğini andıran cam parçalı güneşlikler. Otomobil çevreye saygılı ilginç özellikler taşıyor. Mesela deri koltuklar hiçbir kimyasal kullanılmadan sadece bitkisel yağ ile işlenmiş. Göstergeler yeniden işlenmiş Amerikan kestane ağacından. Ona bakınca güncel Sportage’ı görmek mümkün. Ama bir yandan Sportage ve diğer SUV’ların gideceği tasarım yönünü de.

İşte bu yüzden konsept otomobiller gerçekten güzel otomobiller olmaktan çok daha gazla şey paylaşıyor bizimle.

 

KIA'nın konsept aracı Pop

Pop: Bu gerçekten müthiş bir gelecek vizyonu yansıtan bir konsept otomobil. Üstelik tamı tamına altı yaşında. 2010’da gördük onu ilk kez. Kia’nın Frankfurt’taki Avrupa Tasarım Merkezi tarafından çizilen otomobil, altı yaşında olmasına karşın hala tazeliğini koruyor. İstanbul gibi mega kentler için tasarlanan Pop üç kişilik. Sürücü önde ortada oturuyor. İki yolcu ise arkasında. Tasarım, kelimenin tam anlamıyla fütüristik. Ama nikelajlı parçalar bu fütüristik havayı dağıtıyor. 18 kwh’lık pili ile 160 km menzil veriyor. Ki bu birçok insanın iki günlük şehiriçi seyahati anlamına geliyor. Ve tabii her elektrikli otomobil gibi Pop da sıfır karbon salınımı yapıyor. “Keşke Pop İstanbul’da günlük hayatıma girse” cümlesini kurduruyor bana. Hem de bu mor versiyonu ile!

YAZAR HAKKINDA

RAHŞAN GÜLŞAN