#KIA

Bİ SELFIE ÇEKİLEBİLİR MİYİZ?

RAHŞAN GÜLŞAN | 27 Nisan 2016 #KIA

"Sorento’nun geçirdiği müthiş değişim aslında KIA’nın güncel nesildeki otomobillerinin geçirdiği yenilenmeyi en üst düzeyde yansıtıyor"

KIA Sorento

KIA’nın Sorento’su gerçekten Avrupalı rakipleriyle kapışabilecek donanım ve seksapelde bir otomobil olmuş. İşte onunla geçirdiğim dört mesut günün ardından izlenimlerim…

Sanırım KIA’nın her modelini kullandığımda Korelileri biraz kıskanıyorum.

Küçücük bir ülkenin çalışkanlığı ve devletin de yardımıyla hem bilişim hem de otomotiv sektöründe geldiği nokta gerçekten hem imrenme hem de hafiften kıskanma yaratıyor bende.

Hele son yıllarda Korelilerin geçirdiği evrim gözle görülebilir bir hızda gerçekleşiyor.

İşte Çelik Motor’dan arkadaşlar Sorento’yu getirip anahtarını verdiklerinde ilk bunları hissettim.

KIA Sorento ön görünüm

Sorento çok güzel bir tasarım çizgisine oturmuş. İri hatlarını göze batırmayan ama güçlü imajına da zarar vermeyen modern bir tasarım anlıyışı ile tasarlanmış.

Ön ızgara otomobilin güçlü havasını daha da arttırıyor. Onun dışında abartı bir tasarım elemanı yok. Her şey birbiriyle uyumlu. Ön far grubu ve iri sis farları, ızgara ile hayli uyumlu.

Ama insan, eline bu otomobilin anahtarı tutuşturulunca dışını incelemektense hemen direksiyona oturmak istiyor.

Sorento’nun içi beklediğimden çok çok daha şık. Kilidi açtığınızda otomobil bir jest yaparak sürücü koltuğunu geri çekiyor ve araca rahatça binmenizi sağlıyor.

Koltuk gerçekten çok rahat. Özellikle bel desteği çok başarılı.

KIA Sorento iç görünüm

Gösterge tablosu KIA gamı ile aynı. Her koşulda gösterge tablosunu okumak çok kolay. Direksiyon üzerindeki kontrolleri öğrenmek için astronotluk eğitmi almaya gerek yok. Yani tasarım hayli kullanıcı dostu.

Tabii söz konusu Sorento olunca ekipman zenginliğinden bahsetmek gerek.

Isıtmalı- soğutmalı koltuklar, harika bir ses sistemi ve geniş ama çok geniş bir otomobil.

Konforuna çok düşkün ve teknolojinin tüm imkânlarından otomobilde de faydalanmaktan vazgeçmeyen biri olarak dolu otomobilleri çok seviyorum. Günlük olarak da böyle bir otomobil kullanıyorum. Dolayısıyla Sorento kendimi içinde görmek istediğim bir otomobil hissi verdi bana.

KIA Sorento arka görünüm

Mesela akıllı oto pilot sistemi benim de otomobilimde bulunan ve İstanbul’da severek kullandığım bir özellik. Sorento’da bu özellik mükemmel çalışıyor. Bu sistemde otomobil öndeki otomobili otomatik olarak takip ediyor ve sizin müdahalenize gerek kalmadan yavaşlama ve hızlanma yapıyor. Öndeki otomobil durursa o da duruyor.

Tabii İstanbul’da araya girip çıkan otomobiller sistemi biraz zorluyor.

Bunun dışında bir başka konfor özelliği olarak akıllı arka bagaj kapağı çok hoşuma gitti. Anahtarsız giriş sistemi bulunan Sorento’da arkada üç saniye durursanız bagaj kapağı otomatik açılıyor. Ayrıca henüz kendi adıma çok alışamadığım otomatik park sistemi de Sorento’da mevcut.

2 litre 185 beygir gücündeki dizel motor hem MTV açısından avantajlı hem de bence gayet tatminkar bir performans sunuyor. 2 litre olması yakıt ekonomisini de beraberinde getiriyor. 185 beygir güç de şehir trafiğinde ihtiyaç duyulan ani hızlanmayı rahatlıkla sağlıyor. Açıkçası ilk kez kullandığım Sorento beklemediğim ölçüde başarılı bir 2 litre dizel performansı sergiliyor.

KIA Sorento yan ve arka görünüm

Otomobil seyir halinde yumuşak süspansiyonu ile konforu devam ettiriyor.  Direksiyon, komutları çok çabuk alıyor. Otomobilin yüksek olması ve dolayısıyla ağırlık merkezinin yüksekliği virajlarda yatma eğilimine girmesini sağlıyor. Ama yol tutuş yumuşak süspansiyona rağmen hayli iyi.

Otomobilin üzerindeki lastikler standart asfalt lastiği olduğundan araziye zorlamak istemedim.

Sorento’nun geçirdiği müthiş değişim aslında KIA’nın güncel nesildeki otomobillerinin geçirdiği yenilenmeyi en üst düzeyde yansıtıyor. Ve tabii firmanın artık lüks otomobil konusunda Avrupalı ve Amerikalı rakipleriyle yarışmaya hazır olduğunu da.

İtiraf etmek gerekirse Sorento’yu güncel otomobilimden sonra satın almak isteyebilirdim. Ama ne yazık ki onunla aramda 236 bin lira var.

Neyse enseyi karartmayalım. Bir selfie çekilelim bari. Hayat bu, kim bilir...

KIA Sorento ile selfie

YAZAR HAKKINDA

RAHŞAN GÜLŞAN