#spor

5 YENİ SÜPER GIDA

ZEYNEP ŞEKER | 13 Mayıs 2015 #spor

Doğal ve sağlıklı gıdalara artan talep her geçen gün yeni bir süper besini de beraberinde getiriyor. Aşağıda bahsedeceğimiz 5’liyi mutfağınıza almakta gecikmeyin. 

ESMER SU YOSUNU 

İyot bakımından fazlasıyla doğal bir kaynak olan esmer su yosunu, metabolizmayı hızlandırma ve kalorilerin yağ olarak vücutta saklanmasını engelleme konusunda etkili. Yalnız insan vücudundaki demir emilimini olumsuz etkileyebileceğinden, tükettikten sonra kesinlikle çay içmemeli ya da asitli meyveler yememelisiniz.

MATCHA YEŞİL ÇAY 

Matcha, Japonya’nın geleneksel çay seremonilerinde kullanılan, aromalı, ince çekilmiş bir cins toz yeşil çay.

Onu süper yapansa normal yeşil çaydan daha fazla antioksidan özelliğe sahip olması. Vitamin ve mineral bakımından zenginliğinin yanı sıra metabolizma ve bağışıklık sistemine de iyi geliyor. Hazırlamak için çay fincanına yeterli miktarda matcha koyup sıcak su ekleyin. Hiçbir katılık kalmayana dek bambu çırpıcılarla çırpın. Tadı hafif acıdır, şeker katabilirsiniz.

 Esmer Su Yosunu

ARI POLENİ 

Doğal olarak en besleyici ürünlerden biri. Yüksek oranda protein içermesinin yanında antioksidan, aminoasit ve yağ asidi yüklü. Dayanma gücü, güçlülük, odaklanma ve dikkat kesilme gibi özellikleri geliştiriyor. Normal şartlarda polenin sindirilmesi iki saatlik zaman alır. İlk kullanmaya başladığınızda 1 çay kaşığı kadar tüketmeli ve günlük dozu yavaş yavaş 30-35 grama çıkarmalısınız. 

FİRİK BULGURU

Lif, protein ve özellikle de kalsiyum, potasyum, demir, çinko bakımından çok zengin bir tahıl türü. En önemli özelliği, uzun süre tok tutması. Bu arada firik pişse de normal bulgur gibi yumuşacık olmaz. Hafif dişe gelecek sertlikte kalır. Daha fazla pişirmek için uğraşmayın. 

Firik Bulguru

MUZ UNU 

Şimdilik Türkiye’de bulunmuyor ancak yakında süper marketlerde görmeye hazır olun. Yeşil muzdan elde edilen, şekersiz ve nişasta bakımından müthiş zengin bu unla hazırlanan besinler, tüm gün, şişirmeden tok tutma özelliğine sahip. Diğer unlarla yaptığınız yiyecekleri, muz unuyla yaparken miktarı yüzde 25 daha az tutmalısınız. Bu arada hatırlatalım; tadının muzla bir ilgisi yok

Muz unu

YAZAR HAKKINDA

ZEYNEP ŞEKER