#spor

İSTEDİĞİNİZ VÜCUDA KAVUŞMAK İÇİN NE KADAR EGZERSİZ YAPMALISINIZ?

| 2 Mayıs 2017 #spor

Baharın tüm gücüyle varlığını hissettirdiği şu günlerde, gündeminde “Spor salonuna kaydolsam mı?” benzeri sorular bulunanların sayısı hiç de az değil. Tabii ki herkes harcadığı emeğin sonucunu en kısa sürede alıp bir an önce forma girmek veya kaslarını güçlendirmek istiyor. Peki ama hedefinize ulaşabilmek için gerçekte ne kadar süre egzersiz yapmanız gerekli? Sorunun cevabını Johnson & Johnson Human Performance Institute’ta egzersiz psikolojisi direktörü olan Chris Jordan veriyor.

Chris Jordan, aynı zamanda Johnson & Johnson’ın 7 Minutes Workout adını taşıyan ve en kısası yedi dakikalık egzersiz programlarıyla insanı zorlayan ve motive eden akıllı telefon uygulamasının da arkasındaki isim. Son dönemde oldukça popüler hale gelen uygulamanın amacı, sporcuya, spor salonunda yarım saat geçirerek elde edeceği kazanımı, birkaç dakikalık yoğun bir egzersiz programıyla verebilmek.

Jordan’a göre spor yapmaya başladıktan sonra gerçekten sonuç alabilmenin yolu, bu programı alışkanlık haline getirmek. Yani egzersizin belli bir düzene oturtulması, hedefe giden yoldaki ilk adım olmalı. Jordan, programınızın bazı günlerini pas geçmenin, nihai hedefe ulaşmayı engelleyeceğinin altını çiziyor.

Enerjinizin arttığını hissetmek, kaslarınızın şekillenip bacaklarınızın inceldiğini görmek gibi birtakım fiziki değişimlere şahit olmak istiyorsanız, haftada üç günden beş güne kadar süreyle egzersiz yapmalısınız. Elbette bugünlerde farklı kas gruplarını çalıştıracak farklı özellikte egzersizler yapmalısınız.

Jordan’a göre hedefiniz, haftada üç ila beş gün kardiyovasküler egzersizler (koşu bandında koşmak ya da bisiklete binmek); haftada iki ila üç gün ise dayanıklılık egzersizleri (squat veya planking) olmalı.

Düzenli egzersizle elde edeceğiniz sonuçlar elbette vücudunuzun şu anki formuna göre değişecektir. Eğer yeni başlayanlardansanız ve her hafta iki ila üç gün düzenli olarak dayanıklılık egzersizlerinizi yapıyorsanız, yalnızca birkaç hafta içinde kas yapmaya başlarsınız. Fakat birkaç aydır spor salonuna veya yoga gibi bir aktiviteye devam etmekteyseniz, egzersiz sıklığını haftada dört güne çıkarmanız ve çıtayı biraz yükseltmeniz gerekebilir. Chris Jordan, hafta boyunca, vücudunuzdaki farklı bölgeleri hedef alan egzersiz programları uygulamanızı tavsiye ediyor. Bu şekilde çalışırsanız hem bitkin hissetmekten kurtulabilir hem de zamanınızı en iyi şekilde değerlendirmiş olursunuz. Örneğin, beş günlük bir egzersiz planı şöyle olabilir:

Pazartesi: Bisiklet ve üst gövde dayanıklılık egzersizleri. Örneğin kol hareketleri.

Salı: Yoga ve alt gövde dayanıklılık egzersizleri. Örneğin squat.

Çarşamba: Koşu ve üst gövde dayanıklılık hareketleri. Örneğin bench press.

Perşembe: Dinlenme.

Cuma: Boks ve alt gövde dayanıklılık egzersizleri. Örneğin bacak hareketleri.

Daha sağlıklı bir hayat için Jordan’ın tavsiyelerine kulak vermekte yarar var. Fakat hangi egzersiz türünü seçerseniz seçin, başarılı sonuçlar elde etmek için en önemli şeyin kararlılık olduğunu unutmayın.