#spor

KOŞMAK İYİDİR, YÜRÜMEK DAHA İYİDİR

| 3 Kasım 2015 #spor

 

Fırsat buldukça ya da düzenli olarak koşuyor musunuz? Peki koşarken yürüyüş molaları veriyor musunuz? Koşunuza ve genel performansınıza nasıl etkileri olduğunu okuduktan sonra eminiz daha sık yürümeye başlayacaksınız.

Uzun süredir koşanlar genelde koşuları arasında yürümekten hoşlanmaz. Yürümek onlar için bir zayıflık göstergesi, koşamazken yapılacak bir aktivitedir. Ancak işin aslı pek de öyle değil. Antrenmanda ve hatta yarışlar esnasında yürümek; kaslara, eklemlere ve tendonlara uyguladığınız yükü azaltmasının yanında nefes ve kalp ritminizi de aşağı çekmesi sayesinde daha iyi ve daha hızlı koşmanızı sağlayacaktır. Birkaç basit uyarıyı dikkate alarak koşularınıza yürüyüş molaları verirseniz kısa sürede olumlu sonuçlar alacağınızı görebilirsiniz.

 

  • Koşu esnasında yavaşlayıp yürümenin, genel temponuzun düşmesine neden olacağını düşünüyor olabilirsiniz ancak bu pek de doğru değil. Journal of Science and Medicine in Sport’ta yayınlanan araştırmaya göre koşularının arasında 60’ar saniyelik yürüyüş molaları veren koşucuların, aynı parkuru, yüksek tempoyla koşan kişilerle neredeyse aynı sürede tamamladığını gösteriyor. Yani daha hızlı her zaman için daha iyi demek değil.

  • Koşu esnasında aralıklarla yürümenin bir diğer faydası ise yavaşladığınızda vücudunuzun kendini toparlaması, enerji depolaması ve kas yorgunluğunu önlemesi. Bu da daha zevkli ve daha rahat bir koşu demek.

  • Koşarken yürümeye ihtiyaç duymuyor olabilirsiniz ama koşunun sonunda kaslarınız sizinle aynı fikirde olmayacaktır. Vücudunuzu ne kadar zorlarsanız sonrasında hissettiğiniz yorgunluk da o kadar fazla olacaktır.

  • Runner’s World’deki makaleye göre de yürüyüş aynı zamanda kas gücünü ve vücut dayanıklılığını artırma özelliğine sahip. Eğer ki temponuzu düşürerek koşmaktan yana değilseniz programınızı bir gün koşu bir gün yürüyüş şeklinde değiştirebilirsiniz. Tabii yürüyüş rotanızı biraz daha da uzatmalısınız.

  • Koşu arası yürüyüşünü zihinsel bir meditasyon olarak da düşünebilirsiniz. İster koru içinde isterseniz güneşli bir sahilde isterseniz koşu bandında olun, yürümek zihninizi boşaltmanıza yardımcı olacak ve daha rahat konsantre olmanızı sağlayacaktır.

 

BENZER İÇERİKLER