#yaşam

ARJANTİN GÜNCESİ VOL. 1

TUBA ÜNSAL | 4 Ocak 2017 #yaşam

Tuba Ünsal - Arjantin

Rengarenk evlerde yaşayan sıcak kanlı insanların şehri Buenos Aires. Çok uzunca bir yol buranın yolu ama ağzınıza attığınız ilk biftekte ve bir bardak Malbec şarapta geçiyor yorgunluk. 16 saate eklenen Sao Paulo durağındaki iki saatlik beklemeyi saymazsak benim gibi uçakta vakit geçirmekten hoşlananlar için çok da acıtmıyor. Varış gece yarısı 12'leri buluyor. Sabah otelimiz Bobo'dan çıkıp yürüyerek biraz keşfe çıkıyoruz şehri.

Jardin el Escandido, ünlü yönetmen Francis Ford Coppola'nın oteli. Arjantin'de kaldığı iki yıllık süre boyunca bu evde yaşamış, sonra da otele çevirmiş. İlk yıllar arkadaşlarını, akrabalarını ağırlamış; şimdi ise halka açık bir otel. Palermo bölgesinde. Mutlaka görmek lazım. Kalmasak da olur diyoruz ve kapıyı çalıp içeriye adım atıyoruz. Misafir defterindeki Al Pacino'nun yazısını görünce heyecanlanıyorum. The Godfather'da Coppola'yla çalış sonra gel para ödeyerek otelinde kal. Belki de ödememiştir bilmiyoruz ama yazdıklarından oldukça misafirperver bir otel sahibi olduğunu hissediyoruz ünlü yönetmenin.

Bir şehri kısa yoldan keşfe çıkmanın en rahat yolu şehir turu yapan otobüslere binmek. Biz de öyle yapıyoruz. Kırmızı ve mavi hat favorimiz.

Tuba Ünsal - Arjantin

Museo Nacional de Bellas Artes müzesi ve çevresindeki parkta vakit geçirin. Müzenin karşı caddesinde kurulan yerel sanatçıların işlerinin satıldığı pazar hafta sonları kuruluyor.

Sıcaklık 29 derece. Kendimizi limanın yakınındaki Las Lilas restorana atıyoruz. Skirt Steak ve Malbec eşiliğinde yazımı yazıyorum.

Mirgün Cabas - Arjantin

Tuba Ünsal - Arjantin

En etkilendiğim bölge La Boca Stadyumu çevresi. Sokak satıcıları, tango yapanlar ve rengarenk binalar. Gözlerinizi alamayacağınız kadar renkli bir dünya burası. Elinize alın haritanızı, binin şehir turu otobüslerine, beğendiğiniz bölgede inin, gezinin ve bir sonraki otobüsü yakalayıp yola devam edin.

Park cenneti

Buenos Aires'te inanılmaz güzel parklar var. Yemyeşil bu parklarda saatlerce uzanıp gökyüzünü seyredin. Her gün birine uğrasanız bir ay yetecek kadar park bulursunuz şehirde.

Restoranlar

Don Julio buraya gelirken herkesin söylediği restoran. Kesin gitmeniz lazım. Öyle aman aman bir şıklığı yok ama kült mekanlardan biri.

Tuba Ünsal - Arjantin

Osaka Peru restoranı. Biftek yemeye ara verdiğiniz bir öğün mutlaka deneyin. Arjantin'de genel olarak lokantalar akşam 10 itibarıyla açılıyor. Erken gidip kapıda kalmayın. Çok sağlıksız ama yapacak bir şey yok.