#yaşam

KIA CEE'D İLE BEŞ GÜZEL GÜN

RAHŞAN GÜLŞAN | 18 Ocak 2016 #yaşam

Teknoloji ve tasarımda modern standartlar

Başlarken kendi hakkımda minik bir bilgi:

Merhaba. Bu kadın da yine nereden çıktı dediğinizi duyar gibiyim. Demeyen sevgili okurların o güzel, boncuk gözlerinden öperim :)

Otomobille olan ilişkimin ne zaman başladığı konusunda ailemde net bir bilgi yok. Anneme göre doğar doğmaz, çünkü sadece otomobilde uyutabilirlermiş beni) teyzeme göre ise üç yaşımda (Onunla denizde yüzerken çok uzaktan bir Chevrolet Impala’yı tanımışım. Kadıncağız minik bir kalp krizi geçiriyormuş neredeyse) belli olmuş.

Otomobilleri çok ama çok seviyorum. Kariyerimi de önce otomobil gazeteciliği üzerine kurmuştum. Otomobil dergilerinde yazılar yazdım, motorsporları fotoğrafçılığı yapıp çeşitli takımların resmi fotoğrafçısı oldum bir dönem. BMW Car dergisi genel yayın yönetmenliği ve BRT’de otomobil programı yapımcılığı yaptım. Daha birçok geçmiş işim var ama kişisel bilgimle sizi sıkmak istemem. KIA’nın benden bu yazıyı rica etmesinin nedeni budur sevgili okur.

İLK TANIŞMA
KIA cee’d, Kia’nın yeni nesil otomobillerinden belki de hayatımıza en çok giren, yollarda en çok gördüğümüz modeli. Kia ile ilk deneyimim yıllar önce ilk neslini kullandığım Carnival ile olmuştu. Yıllar sonra ilk KIA deneyimim cee’d ile oldu. cee’d, çok orantılı vücut ölçülerine sahip. Ön bölümde dinamik ızgarası ve LED destekli far grubu güncel otomobil tasarım çizgilerini taşıyor. Ama sanırım ben kendi adıma hafif yuvarlak poposunu daha çok beğendim.

Nihayet ülke olarak sedan otomobillerden hatchback’lere doğru evrildi otomobil zevkimiz. Ve tasarım itibarıyla cee’d çok modern ve rakiplerinin gerisinde kalmıyor.

Ama beni asıl şaşırtan direksiyona geçtiğim an oldu. Açıkçası, teknolojik olarak bu kadar dolu bir otomobil beklemiyordum.

TFT hız göstergesi, direksiyon ısıtma, renkli ve dokunmatik ekrana sahip eğlence sistemi, otomatik park sistemi, Bluetooth, koltuk ısıtma, 7 ileri otomatik şanzıman, yağmur algılama sensörü bu kalabalık listede ilk aklıma gelenler.

Tüketici teknolojileri ile yakından ilgili olduğumdan çok seviyorum özellik dolu otomobilleri. Eskiden üst sınıf otomobillerde bulunan ve uzaktan bakıp iç çektiğimiz özelliklerin artık tüm sınıflarda yaygınlaşıyor olması çok eğlenceli. cee’d de payını güzel almış bu teknoloji yağmurundan.

Otomobilin konforundan da biraz bahsetmek gerek. Malum enine boyuna bir kimseyim. Kendi adıma rahatça ideal oturma pozisyonumu ayarlayabildim. Telefonumu Bluetooth ile seyre geçtim…

BEBEK’TE ÜÇ BEŞ TUR
cee’d ‘in 1,6 litre hacminde ve 136 beygir gücündeki dizel motorunu İstanbul’un hemen hemen her yol ve hava şartında kullanma şansım oldu. İstanbul’un yılbaşındaki karlı günlerinde nezih bir beraberlik yaşadık kendisiyle :)

Bu noktada DCT şanzımanın yarı manuel kullanma imkanının özellikle karlı yollarda çok işime yaradığını belirtmeliyim. 7 ileri şanzıman ve 136 beygir motor birlikte gayet uyum içinde çalışıyor. Alt devirlerden itibaren gelen tork özellikle ağır trafikte yararlı oluyor. 6 ve 7. vitesler ekonomiye yönelikler ve tabii ki hayli uzun.

Ama gerçekten çok etkilendiğim gerçekten şaşırdığım (Kia’nın blogu diye yazmıyorum vallahi) bir yakıt ekonomisine ulaştım. Bence bu sınıfta otomobil satın almayı düşünenler için tasarım ve teknolojik özellikler kadar yakıt ekonomisi de önemli bir özellik. Ve cee’d bu konuda çok etkileyici bir performansa sahip.

Genel olarak baktığımda KIA’nın yeni nesil otomobillerinde günümüz otomobil teknolojileri ve tasarım anlayışını yakaladığını ve cee’d in rekabetin çok sert olduğu bu sınıfta göz atılması gereken bir alternatif olduğunu düşünüyorum.

(Not: Bu bir izlenim yazısıdır)

etiketler

kiakia ceed

YAZAR HAKKINDA

RAHŞAN GÜLŞAN