#yaşam

LONDON DIARY

TUBA ÜNSAL | 7 Aralık 2015 #yaşam

DÜNYANIN EN COOL ŞEHRİ

İki kız Londra’ya giderse neler yapar merak ediyorsanız buyrunuz yazıma. Londra demek dünyanın en cool şehri demek. Havalimanına indiğiniz anda stil dediğiniz şeyin burada bir yaşam tarzı olduğunu anlıyorsunuz. Britpop'un kralı Oasis'ten bir şarkı açın ve benimle beraber Londra'da akmaya hazır olun.

Londra'ya ayak basar basmaz otelimiz The Rembran​d​t'a giriyoruz. Lokasyonu şahane, tam V&A muzesinin sol çaprazı. Üzerimizi değiştirip atıyoruz kendimizi sokaklara.

Asya yemekleri ve ​b​en
İlk durak Royal Garden otelin​in​ tam karşısında karşımıza çıkan Asya lokantası Stick&Bowl. Kapıda kuyruk var, ayrıca kredi kartı geçmiyor​,​ anlayın ne kadar salaş ve rağbet gören bir restoran olduğunu. Karşısında sırasıyla American Apparel, Topshop,​ ​Urban Outfitters ve hizasında Whole Foods var. Bura​nın​ Whole Foods'​un​daki seçki Amerika’dan daha fazla. Her türlü fıstığı, özel bir makineyle, seçtiğiniz kaba ezme olarak alabiliyorsunuz.

Japon viskisi için Botanist...
Kısa bir drink seansı için taksiye atlayıp Sloane Square'e geliyoruz. Botanist köşede fena olmayan ambiansıyla takılabileceğiz bir yer. Bara geçiyorum ve ne göreyim, viskilerin kralı Japonya​'​nın med​a​r-​ı​ iftiharı Hibiki. Hemen bir Yasemin​'​e bir de kendime söylüyorum.​ ​Yasemin en yakın arkadaşım.​ ​Sosyal medya proje ajansı İeda'nın sahibi.​ ​Aşırı çalışkan, aşırı eğlenceli, ama bu tatil​de​ maillere bakmak yok. Los Angeles'ta yaşadığım çoluklu çocuklu yorgunluğu burada atıyorum. Sosyetik dilberlerin tabiriyle "Bodrum​'​un yorgunluğunu Çeşme​'​de atıyorum şekerimm​m.​"

Yemek için yeni açılan Soho House
Akşama Dean Street 76 numarada iki ay önce açılan Soho House'a gidiyoruz. Yemekler de içerideki ağır koku​ ​da bir felaket. Koşa koşa otelimize dönüp geceyi kapatıyoruz. Rüyamızda da gözünü sevdiğim İstanbul Soho House'u görüyorum...

H​y​de​ ​Park'ta koşu zamanı
Bir şehri hissetmek için lokal takılmakta fayda var. Sanki 40 yıl​lık​ Londralıy​mış​ız gibi sabah kalkar kalkmaz green juice​'​larımızı alıyoruz ve otelimize yürüme mesafesindeki​ H​yde​ ​Park'a gidiyoruz. ​Bir​ saat​te​ ağaçların gölgesinden göl kenarına süren koşumuzu tamamlayıp kahve içerek güne başlıyoruz. Yemek için aklımıza müthiş lezzetli Burger&Lobster geliyor ama o fikirden koşarak uzaklaşıyoruz. Spora yakışan bir seçenekle Whole Foods'tan aldığımız power ball'larımızı mideye indiriyoruz.

Not​t​ing Hill ve Dilara Fındıkoğlu
Dilara Fındıkoğlu ismini çok yakında bolca duyacağınız bir tasarımcı. St Martins mezunu, yetenek fışkıran bir kız. Dilara'yla Not​t​ing Hill'de buluşuyoruz​.​ Onun önderliğinde vintage butikleri gezerek Portobello'ya gideceğiz. One of a Kind en çok arzuladığım butik. Kate Moss'tan Poppy Delevigne'e, Lady Gaga'dan Madonna'ya herkesin sahne kostümlerinde ilham aldığı süper bir vintage butik. Sahibi Jeff'le yıllar önce tanışmıştım ve yakın arkadaş olmuştuk. Şanslıyım, "agaya beleş" tarzı istediğim elbiseyi giymeye hakkım var​ ​:) Fiyatları her zaman çok pahalı olan bu butikte Jeff'in amacı zaten çok da satış odaklı değil. İnsanların ilham alacağı vintage arşive sahip olmak arada da kiralama yapmak ona yetiyor.

Haftaya​:​ Rita Ora'yı nasıl bozguna uğrattım ve Londra gece hayatı​... ​Takipte kalın