#yaşam

2017’NİN SEYAHAT TRENDİ: MİKRO MACERALAR

| 24 Nisan 2017 #yaşam

İngiliz Seyahat Acenteleri Birliği ABTA ve seyahat endüstrisinin nabzını tutan Skift’te yayınlanan yeni raporlara göre 2017, az zamana çok etkinlik ve deneyim sıkıştırmayı amaçlayan yeni bir seyahat trendinin çok daha ön plana çıktığı bir yıl olacak.

İlk olarak İngiliz maceraperest Alastair Humphreys’in kullandığı “mikro maceralar” kalıbı, sıradan insanların gerçekleştirebileceği küçük ve erişilebilir maceraları tanımlıyor. Tek gecelik trekking’ler, yabancı mutfak kursları ve kano turları bunlar arasında sayılıyor. Seyahat tutkunları, kendi ilgi alanlarına ve bütçe aralıklarına göre farklı etkinlik ve deneyimler kovalıyor.

Trendin bu denli popüler olmasının arkasında ise yoğun çalışma hayatından ve günlük stresten kaçma isteği yatıyor. Kısa ama aktivitesi bol seyahatler organize etmenin yanı sıra tatilciler, uzun ve sakin seyahatlerinin arasına kısa macera kaçamakları eklemeyi de tercih ediyor.

Elbette teknoloji, bu yeni trendde önemli bir rol üstleniyor. Son dakika bilet fırsatları ve gelişen uçuş ağları, yeni maceralara kapı aralıyor. Özellikle hafta sonu kaçamakları söz konusu olduğunda, zaman sınırlaması da işin içine giriyor ve bu sebeple tatilciler akılda kalacak deneyim arayışına giriyor. Rehberli şehir turlarından yerel lezzet rotalarına kadar uzanan etkinlikler, seyahat edenlerin son dakikada program yapma gerekliliğini ortadan kaldırıyor. Sosyal ağlar ve farklı seyahat platformları üzerinden fırsatlar yakalamak ya da kampanyalardan haberdar olmak da mikro maceraları teşvik ediyor.

Kısa süreli tatillerinin daha akılda kalıcı olmasını isteyen kadın ve erkek tatilci grupları kadar, yoğun iş temposundan ötürü uzun tatillere fırsat bulamayan çalışanlar da mikro maceralara dahil olmak istiyor. Mümkün olduğunca çok etkinliğe dahil olmayı kısa ve verimli bir tatilin olmazsa olmazı olarak gören yeni nesil tatilciler arasında iş seyahatlerinin arasına ya da sonrasına kısa etkinlikler ekleyenler de bulunuyor.

Raporlara bakılırsa mikro maceraları en çok Avrupalılar tercih tercih ediyor. Bunun en önemli nedeni olarak Avrupa ülkelerinin birbirlerine olan yakınlığı gösteriliyor. Euromonitor, 2017’de trendin daha da büyüyeceğini ve “ölmeden önce...”yle başlayan listelerin popülerliğini artıracağını öngörüyor.

BENZER İÇERİKLER