#yaşam

MONTENEGRO

TUBA ÜNSAL | 15 Ağustos 2016 #yaşam

Zublijak
Tatil için Yunan adalarından sıkılanlara başka bir alternatif var, hem de dibimizde. Montenegro yani bildiğimiz adıyla Karadağ. İstanbul'dan 1 saat 20 dakikada uçakla Podgorica'ya uçuyorsunuz. İsterseniz aynı tatile hem dağ havası ve kamp hem de deniz, güneş, kum üçlüsünü sığdırabiliyorsunuz. Tüm bunlar için vize işkencesini çekmeye de lüzum yok.

Ben bu seyahatte yakın arkadaşım Metin Hara'ylaydım. Bu benim ona doğum günü hediyem. Allah herkese benim gibi arkadaş versin. :)

1. Gün

Podgorica Havalimanı'ndan 2 buçuk saat yol yapıp Zublijak kasabasına varıyoruz. Mini minnacık bir kasaba. Kışın kayak yapabiliyorsunuz yazın da ormanda yürüyüş ve rafting. Oteller de var ama biz bir ailenin işlettiği kendi evlerinin misafirhanesini tercih ettik. Bahçesinde kamp yapanlar var. Yemyeşil bir yamacın üzerindesiniz. Gelir gelmez eşyaları bırakıp keşfe çıkıyoruz.

Durmitor Milli Parkı
İşte burası bu tatilin en parlak noktası. Bu parkın içinde bulunan Kara Göl (Black Lake) daha önce hiç görmediğim bir manzaraya sahip. Kayık kiralayıp gezebiliyorsunuz. Müthiş bir manzara. Oksijenden hafif başınız dönüyor. Hafızanıza kaydedin bu güzelliği.

Parktan sonra Zublijak merkeze gelip Luna restoranda bir şeyler yiyoruz. Yerel yemekler biraz fazla ağır geliyor ama Durmitor peyniri ve ev yapımı şaraplar çok iyi.

2. Gün

Yemek sonrası uyuyakaldığımız için akşamı pas geçiyoruz. Gerçi yapacak pek bir şey de yok. Sabah erken çıkıp, bir önceki gün ayarladığımız Tara Nehri'ndeki raftinge gidiyoruz. Günün tamamı raftingde geçiyor. Kaskları, çizmeleri giyip botlarla altışar kişilik gruplarla açılıyoruz. Mayo giymeye özen gösterin yoksa ıslanmadık yeriniz kalmıyor. Aynı başlangıç noktasından birkaç bot birlikte çıkıyorsunuz ve nehrin çeşitli bölümlerinde birbirinizi ıslatma oyunu oynuyorsunuz. İtiraf edeyim, müthiş eğlendim.

Tara Gölü, rafting derecelendirmesinde 1'den 6'ya kadar puan alıyor. Baharda gelirseniz 4/5 derece zorluk sınırında. Ağustosta 2/3 derecede. Pek fazla adrenalin salgıladığımız söylenemez ama yine de kesinlikle yapmanız gereken bir aktivite. Biz yarım günlük tur aldık, tam gün ve iki günlüğü de mevcut. Turun bittiği yerde nefis bir alabalık ziyafeti sizi bekliyor. Yiyecekler müessesenin ikramı.

Kotor'a yola
Zublijak'tan rafting sonrası arabamıza atlayıp Kotor'a doğru yola çıkıyoruz. Burası Orta Çağ'dan kalmış bir kale kasabası yani kasaba kalenin içine kurulmuş. Kalenin en tepesine mutlaka çıkın. Yaklaşık bir saatlik bir yol. Müthiş etkileyici.

Zublijak ve Kotor arası yaklaşık 3 saat sürüyor. Çok keyifli bir yol. Kotor'a geldiğimizde arabayı kale dışına bırakıp otel aramaya çıkıyoruz. Şansımız yaver gidiyor bir teyzenin evini buluyoruz, kaleye girer girmez karşımızda. Oteller de gayet makul fiyatlarda. Eve gelir gelmez bavulları bırakıp hazırlanıp hemen yemeğe çıkıyoruz. Bir sürü alternatif var, deniz ürünleri ve ev yapımı şaraplar çok lezzetli. Geceye barlara takılarak son veriyoruz.

3. Gün

Sabah kahvaltıyı yapar yapmaz yola çıkıyoruz. Amaç güzel bir plaj bulmak. Kendimizi plaj ararken 20 dakika sonra Budva'da buluyoruz. Budva'yı geçen Karadağ seyahatimde dolaşmıştım, fazla turistik bir yer, pek benlik değil. Kotor'un denizi iyi olmadığı için Budva'daki Dukley Residence'ın plajını seçiyoruz. Yemekleri ve denizi şahane. Halk plajları da var ama yılın bu mevsimi çok kalabalık.

4. Gün

Kotor'da kahvaltı ve kale gezisi sonrası arabamıza atlayıp Sveti Stefan adasına geliyoruz. Yaklaşık 2 saatlik bir yol. Bu adada bulunan Olive restoranı daha önce denediğim için bu sefer pas geçiyoruz ve son bir plaj molası verip denize giriyoruz. Birkaç saat sonra uçağımıza doğru yolculuk başlıyor. Sveti Stefan ve Podgorica Havalimanı arası da yaklaşık 1 saat sürüyor.

Yapmadan dönmeyin...

• Ev yapımı şarap için ama yollarda satılanlardan alın
  • Kaleye tırmanın ve günün doğuşunda ya da batışında meditasyon yapın, şükredin. Burası büyülü bir yer
  • Deniz mahsülü yiyin
  • Derin derin nefes alıp havasını içinize çekin